Van Kempen Koudetechniek Focus op wat er onder de motorkap nodig was
Van Kempen Koudetechniek is een gespecialiseerde installateur op het gebied van industriële koel- en vriesapplicaties en aircosystemen. Duurzaamheid en lage energiekosten met een optimaal gecontroleerd klimaat staan centraal in de visie van de organisatie.
De marketing-communicatieafdeling bij Van Kempen is onder andere verantwoordelijk voor de website en het extranet. Maartje van Randwijk en Loïs Broeder zijn vanuit het team opdrachtgevers van Marvelous. Loïs: “Het was nodig onze site te herbouwen omdat onze versie van Drupal, ons voormalige CMS, eindigde. In plaats van zomaar overstappen naar een nieuwe versie van Drupal, zijn we eerst CMS’en gaan vergelijken om te bekijken waar een CMS voor ons aan zou moeten voldoen.”
Gebruiksgemak van Umbraco
Maartje: “Het gebruikersgemak moest voorop staan, maar ook moesten we makkelijk tussen meerdere talen kunnen switchen. We hebben uiteindelijk met ongeveer negen expert-partijen om de tafel gezeten van drie verschillende CMS’en. Uiteindelijk is de keuze op Umbraco gevallen, ondersteund door de experts van Marvelous. We hebben voor hen gekozen om het goede gevoel dat ze ons meteen al gaven. Het was een helder verhaal, gewoon in simpele taal verteld. Geen duur jargon, waardoor je je soms wel eens “dom” kunt voelen bij een bureau aan tafel.”
Eerlijk over de beste oplossing
Loïs: “Het was voor ons dus echt belangrijk om te bekijken wat er onder de motorkap nodig zou zijn. De focus lag dus niet op design of restylen, maar Robbie heeft bijvoorbeeld wel eerlijk advies gegeven over wat er mooier of beter kon.”
“En onze spannende ideeën werden zo nu en dan getemd”, licht Maartje lachend toe. “Die toegankelijkheid en oprechte communicatie hebben wij zeker gewaardeerd.”
Bereikbaar en betrokken
Maartje: “Eerst is de hoofdwebsite opgeleverd en vervolgens is ook het specifieke airco-onderdeel gebouwd. Ook heeft Marvelous een extranet (intranet) geconnect met de site, dat gebruikt wordt door onze medewerkers. Gedurende het project hebben we regelmatig overleg gehad over de achterkant, bijvoorbeeld de blokken, de invulling en kleurbepaling. Omdat dit project zich afspeelde in Coronatijd, hebben we altijd overleg gehad via Teams of Zoom, maar dat ging heel gemakkelijk. Ook digitaal voelden we die betrokkenheid.”
Continuïteit
Lois: “We hadden tevoren een budget bepaald en daar zijn we ook netjes binnen gebleven. Nu betalen we een maandelijks onderhoudsabonnement. We krijgen altijd uitgebreid antwoord op onze technische vragen; negen van de tien keer dezelfde dag nog. We zijn erg tevreden en kijken uit naar het vervolg van onze samenwerking.”